Czym są Kulturalne Rewolucje?
Kulturalne Rewolucje to indywidualnie dopasowany program szkoleniowy dedykowany Instytucjom Kultury, obejmujący pracowników na wszystkich szczeblach struktury organizacyjnej.
Kulturalne Rewolucje trwają kilka dni i mają na celu zdiagnozowanie i rozpoznanie problemów organizacyjnych, komunikacyjnych, wizerunkowych, a następnie ich wyeliminowanie podczas kreatywnych warsztatów i szkoleń, w których biorą udział wszyscy pracownicy.
Słowo "Rewolucje" należy rozumieć także jako "Ewolucje". Rewolucyjność polega na pobudzeniu, świeżym spojrzeniu na swoją Instytucję, ale wszystkie zmiany wprowadzane są w sposób zrównoważony, ewolucyjny.
Dla kogo?
Instytucje Kultury rozsiane po całym kraju mają różną specyfikę i charakter pracy. Nie ma dwóch takich samych miejsc w Polsce! Dlatego też nasz program jest ściśle dostosowany do potrzeb danej Instytucji. Z programu mogą skorzystać:
-
Młodzieżowe i Miejskie Domy Kultury
-
Centra Kultury
-
Biblioteki Publiczne
-
Sale koncertowe
-
Kluby muzyczne / artystyczne
Szkolenia przeznaczone są dla kadr instytucji kultury, a o potrzebie przeprowadzenia szkolenia może decydować dyrektor lub bezpośredni zwierzchnik dyrektora (burmistrz, wójt, prezydent, marszałek województwa, itd.)
Z Kulturalnych Rewolucji skorzystają:
-
Dyrektorzy i kierownicy instytucji kultury
-
Pracownicy działów marketingu, promocji i programowych, pracownicy techniczni i porządkowi
-
Osoby odpowiedzialne za pozyskiwanie funduszy
-
Każdy, kto chce podnieść swoje kompetencje w pracy w kulturze
Cele
Jeżeli chcesz, aby Twoja Instytucja Kultury była bardziej widoczna, atrakcyjna dla odbiorców i skutecznie realizowała swoje cele, to Rewolucje są dla Was! Kulturalne Rewolucje pozwolą Wam zdiagnozować obecną sytuację, zidentyfikować obszary wymagające rozwoju i stworzyć skuteczną strategię działania!
-
Diagnoza: Zrozumienie obecnej sytuacji instytucji, identyfikacja mocnych stron, słabości i obszarów wymagających poprawy.
-
Rozwój: Poznanie nowoczesnych narzędzi i metod zarządzania instytucją kultury, w tym marketingu cyfrowego i zarządzania projektami.
-
Działanie: Opracowanie indywidualnej strategii rozwoju instytucji i planu działania.
Jak przebiegają Kulturalne Rewolucje?
Cały program Kulturalnych Rewolucji trwa minimum 3 dni oraz 1 dzień weryfikacji i ewaluacji. W szkoleniu biorą udział wszyscy pracownicy podczas wspólnych wykładów, spotkań i szkoleń indywidualnych i grupowych.
Proces
Pierwszy kontakt
Podczas pierwszej rozmowy telefonicznej, spotkania online lub w Państwa Instytucji poznam wstępnie Państwa potrzeby, wspólnie określimy cele, a w ślad za tym wstępnie opracuję i przedstawię program Rewolucji
Dzień I - 8 godzin
Diagnoza
To poznanie, przedstawienie wszystkim pracownikom celu przeprowadzenia Rewolucji. Zrobimy analizę SWOT. Następnie w mniejszych grupach i w pracy indywidualnej poznaję problemy i diagnozuję potrzeby z którymi zmagają się pracownicy. Analizujemy słabe i mocne strony, rozpoznajemy możliwości, wstępnie wyznaczamy priorytety.
Dzień II - 8 godzin
Rozwój
Na podstawie zebranych informacji prowadzę szkolenie z podsumowaniem i omawiam wszystkie zebrane informacje i wspólnie wyciągamy wnioski. Opracowanie planu działania. To także dzień wspólnych warsztatów oraz pracy indywidualnej z poszczególnymi pracownikami z poszczególnych działów, praca w grupach, case studies, poprawa procesów i zwiększenie efektywności.
Dzień III - 8 godzin
Działanie
Dzień wdrożenia zmian, nadzorowanie procesu, wspólne omawianie zagrożeń i mierzenie się z napotykanymi problemami.
Podsumowanie przeprowadzonego procesu z pracownikami oraz indywidualnie z dyrektorem.
Dzień IV - 8 godzin
Ewaluacja
Mniej więcej 4 tygodnie po przeprowadzeniu Rewolucji spotykamy się ponownie i wspólnie oceniamy wdrożone zmiany. Co się poprawiło? Co wciąż wymaga poprawy? Weryfikuję wszystkie procesy i wprowadzam konkretne zmiany i ulepszenia.
ZAKRES KULTURALNYCH REWOLUCJI
MARKETING
-
tworzenie materiałów promocyjnych i reklamowych, multimedialnych, które angażują odbiorców
-
zarządzanie mediami społecznościowymi
-
promocja wydarzeń
-
budowanie relacji z odbiorcami i pozyskiwanie nowych
-
marketing internetowy, zwiększenie widoczności Instytucji w sieci
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
-
planowanie, realizacja, ewaluacja projektów kulturalnych
-
pozyskiwanie środków finansowych na działalność instytucji
-
efektywne zarządzanie budżetem
KOMUNIKACJA I RELACJE
-
komunikacja wewnętrzna - budowanie zaangażowania zespołu i efektywna współpraca
-
komunikacja zewnętrzna - budowanie pozytywnego wizerunku instytucji i relacji z różnymi grupami interesariuszy (samorząd, sponsorzy, media, odbiorcy)
-
obsługa klienta - profesjonalna obsługa uczestników zajęć i wydarzeń kulturalnych
POZOSTAŁE SEKCJE:
- WIZJA I MISJA INSTYTUCJI KULTURY
- PLANOWANIE STRATEGICZNE
- ZARZĄDZANIE ZMIANĄ
- ZARZĄDZANIE BUDŻETEM PROJEKTU
- FUNDRAISING
- PARTNERSTWO I WSPÓŁPRACA
- PROGRAMOWANIE ARTYSTYCZNE
- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
- MOTYWACJA
itd.
Kim jestem?
Nazywam się Michał Bober
Od 2002 roku aktywnie działam w kulturze - początkowo jako artysta-wokalista, następnie jako manager artystyczny (do dziś). Ukończyłem managerskie studia podyplomowe, zajmuję się organizacją koncertów i impresariatem artystycznym w Polsce i na szczeblu międzynarodowym. Wyprodukowałem kilkadziesiąt eventów i ponad 100 koncertów w ciągu ostatnich 15 lat. Jestem założycielem Wrocławskiego Teatru Tańca, byłem prezesem Fundacji, tworzyłem od podstaw nową instytucję kultury, pozyskiwałem środki i zarządzałem nią jako dyrektor generalny. Przez ponad 6 lat pracowałem w jednej z wrocławskich Instytucji Kultury odpowiadając za jej program oraz promocję. Od ponad 15 lat prowadzę własną działalność, także szkoleniową - szczególnie z zakresu komunikacji, marketingu, brandingu. Pracuję na relacjach. Pomagam Instytucjom Kultury pracować efektywniej.
Jak zacząć?
Po prostu skontaktuj się ze mną, porozmawiajmy o potrzebach Twojej Instytucji.